Kuidas siis korraldada pulmapäev, mis oleks meeldejääv, täis romantikat, elevust ja maagilisi hetki sealjuures ise protsessi nautides? Küsime abielupaaridelt, kes on ise suurepäraselt pulmakorraldusega hakkama saanud.
1. Millist nõu annaksite kellelegi, kes on pulmi planeerimas?
Isabella ja Allan
Kindlasti planeerida pulma üheskoos ja arvestada mõlema osapoole soovidega!
Soovitame võimalikult kiiresti hea pulmaisa/ema ära valida, kes aitab peaaegu kõige olulise ja ka graafiku koostamisega. Graafikus püsimiseks luua endale loogiline järjestus teha vaja minevatest asjadest (millal peab saatma välja pulmakutsed, peokoha otsing, fotograafi ja bändi leidmine, tordiproov ja tort, kleidi ja ülikonna ostmine, sõrmused, iste kohtade plaan jne). Mõistlik on vajaminevad kohustused jagada kuude ja nädalate viisi ära kuna planeerimise käigus lisandub aina rohkem pisidetaile. Pulmade planeerimine on igapäevane tegevus, seega alustada planeerimist võimalikult vara. Võtmesõna on enda jaoks siinkohal ajakavast ja tähtaegadest kinnipidamine.
Kindlasti leppida omavahel kokku ja koostada sobiv pulma eelarve. Meie pidasime excelis kõigel pulmaga seonduvatel kulutustel silma peal.
Vältima peaks ebameeldivaid koostööpartnereid, kes ei suuda sammu pidada ja ei ole toetavad ( vastavad aeglaselt, tekitavad kahtlusi või ebameeldivust või kellega ei ole klappi). Alati usaldada kõhutunnet ja leppida ainult enda jaoks parima võimaliku valikuga.
Planeerides arvestasime meie,et meie ümber oleks kindlasti ainult kõige lähedasemad ja olulisemad inimesed, kelle seltsis ennast enda tähtsal päeval võimalikult mugavalt ja vabalt tunda. Lisa stressi ei ole juurde vaja tekitada oma valikutega!
Vältida ka teiste arvamust, lähtuda enda visioonist ja unistustest, kuid siiski kaasata pulmakülalisi enda aitamises(nb! ka pulmapäeval, et pruutpaarina ise ei peaks mitte millegi pärast muretsema ja saaks päeva nautida igas hetkes ja olla täielikult kohal, sest aeg sellel päeval läheb kahjuks kordades kiiremini kui kunagi varem).
Kujundada see päev pruutpaari nägu ja tegu. Võimalikult palju ise meisterdada,et pulma omanäoliseks muuta (kutsed,kingitused jms).
Sarah ja Siim
Don’t plan for perfection. Enjoy the process of planning and cake tasting/ deco ideas, preshoots, makeup, food tasting etc. it will all fly by very quickly. Also keep in mind the extra cost like transportation/logistics other than the main expenses of food & location. Ps, don’t forget to also eat during the day/breakfast/morning.
Linda ja Mattias
Meie planeerisime pulmad otsast lõpuni ise.
Millega tuleks sellisel juhul arvestada? Esmalt vaatasime üksteisele otsa ja saime üksteiselt kinnituse, et päriselt teemegi ise korraldusliku poole ära! Meie alustasime sellest, mis on olulised elemendid meil selle päeva jaoks ning hakkasime selle ümber kõike ehitama. Olime egoistlikud ning sättisime endeid selle päeva kõige olulistemaks ning lähtusime oma unistuste päevast. Samas oli meil ümber piisavalt arusaajad lähedased ning meil oli igakülgne tugi olemas.
Vältida kindlasti ülemõtlemist! Proovisime kogu protsessi jooksul võtta kõike väga rahulikult, et mitte hilisemalt kogu protsessi meenutada kui ühte närvide kulutamise perioodi. See õnnestus meil tegelikult tagasivaadatuna suurepäraselt.
Graafikus aitas püsida kui kirjutasime kõik kategooriad lahti.
A la lilled ( pruudile, peigmehele, tere tulemast silt, tseremoonia ala, peopaik- laua seaded, külaliste raamatu lauale, pruutpaari laud jne jne.) Nii tegime kõikide kategooriatega. See aitas meil detailselt läbi mõelda mida kuhu vaja on.
Kuna meil ei olnud korraldajat siis oli ka hästi oluline, et kõik teaksid mida tegema peavad. Nii tegime oma pereliikmetele memolistid mida neilt ootame, pisitegevused aga väga olulise väärtusega tegevused.
Kuna laua dekoratsioonid olid kõik enda poolt muretsetud siis need komplekteerisime laudkondade kaupa ning igale kastile läks foto peale selles, milline laud peab välja nägema. Nii, said cateringi teenindajad kõik ühtselt aru ning keegi ei pidanud silma peal hoidma ja aega kulutama selleks, et kohapeal rääkida- aeg oli sellel päeva kindlasti ressurss mida pidi targalt kasutama juba enne seda päeva.
Kui pikalt planeerisite oma pulmi ja kas päev möödus nii nagu olite planeerinud?
Isabella ja Allan
Meie planeerisime ainult kuue kuuga ja koroona ajal. Ei mäleta,et oleks viperusi või tagasilööke olnud. Oleme ise ka siianii imestunud, kuidas planeerimise algusest kuni pulmapäevani kõik nii hästi sujus ja ütleme ikka,et see oli lihtsalt meant to be.
Sarah ja Siim
5 months. Yes but would recommend for earlier planning if possible so you’ll get example the live band /vendors you want etc. Almost everything went smoothly, there were some tiny hiccups but everything was smooth over quite quickly.
Linda ja Mattias
Kihlusime 2021 juuli ning abiellusime 2022 august.
Alustasime sellest, et paika saaksid selle päeva MUST BE. Ehk siis asukoht, toitlustaja, pulmaisa, tseremooniameister, fotograaf, videograaf, bänd, lilleseaded, dekoratsioon, tort.
Päev sujus nii hästi ning rahulikult, et me siiamaani vaatame sellele tagasi, et mitte midagi ei muudaks. Kõik sujus ja oli super.
3. Eredaim mälestus pulmapäevast?
Isabella ja Allan
Kogu päevast ainult ja ainult positiivsed mälestused. Raske valida kõige eredamat, neid mälestusi väga palju. Kõik üks suur ere mälestus meie mõlema jaoks, ilmselt veel vara öelda kuna praegugi see päev ikka veel nii värskelt meeles.
Tooks välja mõisasse saabumise ja külaliste üllatamise kalessiga. Nime ära saatmise vaheldumisi õhupüssist õhupallide pihta laskmisega( mis olid külaliste poolt täis puhutud ja nii mõnigi läks juba puhudes katki ning millele külalised kirjutasid nimetähed). Eriti on meeles kui üks nimetähega õhupallidest sai peigmehe lasu läbi riivatud kuidagi vindiga nii,et hakkas keerlema ja kiiresti keereldes tühjenes (tekitas sekunditeks põnevust,et kas ikka tühjeneb).
Kaunis ja kindlasti meeldejääv kogemus oli külalistest mõneks ajaks eraldumine ja muinasjutuline fotosessioon mõisa ümbruses.
Väga meeldejääv oli ka pulmaisa tehtud üllatus meile, millest meil ei olnud õrna aimugi. Ta oli meie pulma kutsunud kontvõõrasteks Võru Miilitsa.
Naljakas kokkusattumus oli ka, kus pruudikimpu ja sukapaela visates püüti need kinni peigmehe õe ja tema elukaaslaste poolt..justkui oleks tegu olnud kokkumänguga aga see seda tõesti ei olnud!
Muidugi oli meeldejäävaks seigaks ka tantsimine hommikutundideni ja külalistega järgmisel päeval ühiselt veel aja veetmine hommikusöögi nautimine ning jalutuskäik, muljetamine ja loomade külastamine (kalkunid,kitsed,hobused,alpakad).
Sarah ja Siim
The amazing time and fun with family and friends and seeing all the ideas came to “live” on site.
Linda ja Mattias
Väga raske on tuua eredat välja, sest see päev oli täiuslik. Kõik alates hommikust oli nii helge, rahulik ja õige! Olgu selleks siis hommikul üksteisele tere hommikust ütlemine ning mõneks ajaks ka head aega ütlemine, sättimis perioodiks. Või oma vanemate kerge ärevuse nägemine, oma kallite külaliste saabumist näha, isaga koos kõndimine, jah -sõnade ütlemine, pidu, avatants, tort jne jne. Ja järgmisel päeval koos sellele kõigele tagasi vaatamine- WOW! Kõik need hetked on nii eredalt meeles ja hoiame neid endaga.
4. Kas on midagi, mida teeksite tagantjärgi teisiti?
Isabella ja allan
Teeksime teisiti selle,et valiksime toitlustaja väljaspoolt (mitte peokoha pakutava) ja ikkagi (mõtlesime selle üle ka planeerides pikalt kas võtta või mitte) võtaksime lisaks ka videograafi, et oleks ka videomälestus.
Sarah ja Siim
Definitely hire a live band and probably look at more options of pulmaisa, and start the wedding day earlier for a longer day. Half a day felt too short I had my registration at 15:30 and so the pulma rong(wedding convoy to location) and wedding reception started a bit later and we had to cut out some of the games that otherwise is part of Estonian wedding tradition in between the journey from Õnnepalee to wedding location.
Linda ja MAttias
Mõtlesime, mis me mõtlesime, kuid mitte midagi välja ei mõelnud. Kõik oli 5+ ja rohkem veel.
5. Mille pealt tasuks pulmapäeval kokku hoida ja mille pealt kindlasti ei tasuks?
ISabella ja Allan
Võimalusel rahaliselt üldse mitte kokku hoida kuna see päev on üks tähtsamaid pruutpaari elus aga samas kindlasti jääda oma võimete piiridesse! Meie saime kokku hoida peokorraldajate, lilleseadjate/-seadete ja kaunistuste pealt puhtalt sellepärast,et ei näinud vajadust ja ei pidanud neid oluliseks ning saime selle osa ise kaetud. Soovitakski ilmselt teistele sama kui võimalik (oleneb ka peopaigast) ning tegeleda soovi korral nende asjadega ise. Siinjuures meelespidada,et kõike teed ikka enda jaoks, mitte mulje avaldamiseks külalistele. Kokku ei tasuks kindlasti hoida toidu ja joogi pealt.
Sarah ja Siim
Personal advise, don’t skip on : 1. Wedding photographer, it’s very important to have a professional one and not rely on family/friends that likes photography. 2. Food and /or alcohol (alcohol depends on the crowd/guests). 3. Live band/music.
Also my personal opinion, areas that can be saved up : 1. Wedding dress. 2. Fancy Fresh flowers as decoration &/or wedding bouquet. (Viru gates has gorgeous affordable bouquets) – I also DIY the flower bouquet for tossing 3. Fancy/extravagant door gifts (guests sometimes forgets them anyway- something simple/thoughtful and homemade is always more precious)
Linda ja Mattias
Kuna me olime selleks hetkeks ikkagi juba pikalt koos olnud ning arvestanud ka väljaminekuga siis me ei hakanud otseselt, millegagi kokku hoidma, kuid ei soovinud ka ebamõistlikult kulutama hakata. Kõik tegijad kellega koostööd soovisime olid just kui meie peades, et need pakkumised nii sobivad olid. Kuna me kõike ka ise korraldasime mis oli muidugi suur planeerimine siis ei soovinud endale hakata ka stressi sellega tekitama, et „äkki saaks odavamalt“. Siinkohal ei oska eriti soovitusi anda.